dimarts, 30 de maig del 2017

ENTREVISTA A L'AUTORA DE SERENA

El passat gener l'autora del llibre "Serena", Dolors Garcia i Cornellà, va venir al nostre institut, ja que el alumnes de 2n han llegit el seu llibre per l'assignatura de català. Dolors Garcia i Cornellà ens va deixar entrevistar-la, i des de aquí li agraïm la seva col·laboració.
 -En que et vas basar per escriure el llibre? 
En una conversa amb uns amics, va sorgir el tema dels terratrèmols a Catalunya a l'època medieval i em vaig començat a interessar pel tema. Vaig buscar-ne informació  i vaig veure que el més fort de tots va tenir lloc el 2 de febrer de 1428 a les 8 del matí. Vaig llegir-me les conseqüències i en un llibre vaig trobar això:
"(...) Com el Dietari Jaume Safont, que sembla haver vist l'episodi de Santa Maria del Mar amb els seus propis ulls:
Enderroch de la  de Sancta Maria de la Mar de Barchinona: Dilluns a II de febrer MCCCCXXVIII, féu molt terratrèmol en la ciutat de Barchinona, e féu gran damnatge en moltes cases de dita ciutat, e enderrochà la O de Sancta Maria de la Mar e matà-y XVI persones, entre les quals hi matà una dona prenys e groça, qui jeya morta vestida ab un cot blau."
Traduït, vidria a ser "una dona prenyada i grossa, que jeia morta amb un vestit blau". A partir d'aquí, jo dono un nom, uns origens, una família etc., a aquesta dona, la faig viure unes hores més perquè tingui la criatura i ja enfilo tota la història del llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada