dilluns, 9 de maig del 2016

ADRIAN ANANTAWAN, UN DELS VIOLINISTES DEL MOMENT

“Inventé mi propia técnica para tocar el violín sin mano”

Es diu Adrian Anantawan i va néixer sense la mà dreta. De descendència asiàtica, va néixer a Ontario (Canadà) el 1983. Els metges creuen que l'extremitat no es va desenvolupar, perquè el cordó umbilical se li va enrotllar al braç. Tot i les evidents dificultats per tocar, és un dels violinistes més reconeguts del moment.

Confessa que la seva infància no va ser gaire fàcil. Adrian es va adonar que era diferent als altres nens quan va començar l'escola. "No tenia molts amics, però els que tenia eren íntims", reconeix.

Als 10 anys va decidir provar amb el violí. "Vaig començar a interessar-me per la música gràcies a un professor que vaig tenir. Em vaig decantar per aquest instrument, perquè el meu pare el tocava quan era més jove. Des que el vaig agafar per primera vegada fins ara, el violí m'ha donat la motivació que necessitava ".

Utilitzar l'arc de la forma correcta va ser el més difícil. Van fabricar una pròtesi a la seva mida, perquè pogués sostenir-lo i va haver de desenvolupar la seva pròpia tècnica, perquè no hi ha molta gent com ell que hagi decidit tocar el violí.

Adrian ens a ensenya que no passa res si tens una discapacitat, o una enfermetat, as de lluitar pels teus somnis, si no ho aconsegueixes ho hauràs intentat, però si no ho intentas, esta perdent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada